І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Н. Карамзин

"История государства Российского"

modernlib.ru/books/karamzin_nikolay_mihaylovich...

читать дальше

@музыка: Оргія праведників "Битва деревьев"

@настроение: нормальне

@темы: літературне

Комментарии
29.09.2013 в 14:32

Віросповідання Ольгерада то мутна річ, бо є багато свідчень, що протирічать одне одному. Скоріш за все він був двовірцем.
29.09.2013 в 16:55

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, Ольгерд був язичник) Але, щоб від нього відчепилися хрестителі, він міг водити їх за носа, обіцяючи ну обов'язково охреститись. Тим більше - язичиник не християнин, якого тіпає від вигляду Образу, або капища. Ольгерд міг відвідувати й церкву з поваги до гостей, посланників, тощо. Християни тих часів не розуміли, що можна бути язичником і не ненавидіти християн, не палити церкви і не винищувати інаковірців)) Бо судили виключно по собі))
30.09.2013 в 10:00

Літопис Биховця каже що він ще в 1318 році прийняв хрещення і нове ім'я Олександр щоб одружитися на руській княгині. З іншого боку є твердження, що він прийняв хрещення вже перед смертю під іменем Димитрія.
30.09.2013 в 12:39

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, другому варіанту довіряю більше)))
Хоча дивно, що таку відважну людину аж так налякала смерть, що вона кинулась шукати захисту у чужого Бога.
Я б так не зробив, а я ж зовсім не вважаю себе зразком хоробрості.
30.09.2013 в 19:40

Для деяких литовьких князів кінця 13 середини 14 ст. такі шарахання не були рідкістю. Політичні обставини потребували якби підлаштовуватись під європейський і руський загал, але традиції теж були сильні і так просто відкидати їх не збирались. Тому були випадки, коли князі хрестились немов чисто формально, "на відчипіться" :), але продовжували жити за звичаями старої віри, про що теж скаржаться деякі наші літописці.
30.09.2013 в 20:44

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, Найчастіше все ж таки хрестилися на смертному ложі. Гарний приклад був - Констянтин Великий)
Хоча, звичайно могло бути й так - Литву тоді за горло брали хрестителі - і вороги, і союзнички. Оце ось не люблю страшно - коли лізуть людям в душу, вказують, яким Богам молитись, та ставлять умови - хрестись, а то...
01.10.2013 в 01:13

Литву тоді за горло брали хрестителі - і вороги, і союзнички.

Хм... Коли Литва інкорпорувала Русь вона була геть не в тому стані, щоб її хтось брав за горло, скоріше навпаки - це литовці мали достатньо сил, щоб насадити русинам свою віру %). Проте... "новини не вводимо, старини не рушимо", а зрештою самі за одне-два покоління або обрусинились чи ополячились, перейняли руську мову для офіційного вжитку, руські закони... Дивні "завойовники" :)
01.10.2013 в 02:28

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, Там взагалі цікава була історія з тим "завоюванням")
але я мав на увазі не наших, а німців з поляками)
01.10.2013 в 10:07

У ВКЛ в принципі не було сильних "тьорок" з німцями (якщо не враховувати Жемайтію). Був сплеск війн у кінці 13 ст, які завершились поразкою Ордену, але тоді литовьскі князі були в переважній кількості язичниками. Потім десь століттям пізніше деякі литовські князі самі використовували Орден для своїх політичних цілей. Навіть Грюнвальд не закінчився взяттям Мальборку - Вітовт відверто пожалів колишніх союзників у боротьбі з конкурентами. А з поляками були свої протиріччя, тільки вони виникли вже в той час, коли литовські (точніше вже навіть литово-руські) князі були вже "зразковими християнами" :)
01.10.2013 в 12:52

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, так ось же вся проблема і була саме в Жемайтії)
На той час тільки вони і залишались при своїх Богах. Хоча, якщо почитати імена воєвод Вітовта в історіїї Русів, типу Перунлада, то починаєш думати, що литвини ввели у нас свободу віросповідання))
01.10.2013 в 14:56

А воно зрештою так і було. Литовські князі першої половини 14 ст. спокійно могли порізати християн, а потім збудувати церкву %)
Доречі, "історія Русів" це та книга, яку можна брати до відома, але серйозно її сприймати не можна. Там ну дуже багато фактологічнгих помилок, "авторського бачення", упередженості і взагалі вигадок, особливо в тій частині де про події 16-17 століть. Ну, що поробиш, історична наука тоді тільки починала розвиватися...
01.10.2013 в 15:18

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, Якщо автор церковний діяч (одна з версій), то вигадувати язичників-словян Вітовтових часів йому ні до чого)) Та й звичайній людині тих часів також)
01.10.2013 в 20:47

Там багато вигадок з приводу козацьких повстань, організації козацького війська і присутні такі гетьмани, яких ніколи не було, або вони не були гетьманами %)...
01.10.2013 в 22:07

І до віків благенька приналежність переростає в сяйво голубе. Прямим проломом пам'яті в безмежність уже аж звідти згадуєш себе (с)
Yksi Tahti, Ну щодо цього може і вигадав - щоб красивіше було)) Росіяни он Куликовську битву так розмалювали, що самі й повірили в її доленосність)

Расширенная форма

Редактировать

Подписаться на новые комментарии
Получать уведомления о новых комментариях на E-mail